lauantai 2. huhtikuuta 2016

TERVEISIÄ TURUSTA

Laitan tänne kuvapläjäyksen Turun Piha & Puutarha messuilta. Yleiskoristelualueet olivat vailla vertaansa. Teemana olivat juhlat ja ihmisen elinkaari, joten juhlia oli esitelty vauvajuhlista häihin. Ja ihan oikeat häät siellä myös pidettiin. Isoimman vaikutuksen tekivät Bronco-liikkeen floristin Niina Autin tekemät kukkasidonnat. Olin ihan pähkinöinä, että meillä on Suomessakin tällaista.  
Hyöty piti pintansa tänäkin vuonna. Pienempi koristelualue piti sisällään erilaisia viljelypaikkoja. Kasvien koko ei pettänyt tänäkään vuonna. Ainoastaan Turussa olen nähnyt tähän aikaan vuodesta täysikasvuisia kurkkuja ja tomaatteja. Hyötämisessä nähdään täällä järjettömän suuri vaiva joka vuosi. Arvostan.

Ja niin tuli keväinen olo saman tien. Nähdään Helsingin messuilla ensi viikolla!
SHARE:

tiistai 14. heinäkuuta 2015

KARKOITTAJAKASVIT

 Kurvasin viime viikon sadepäivällä K-Rautaan taimiostoksille. Meillä on siellä tili remonttihommia varten. Niitä meillä on ison talon kanssa riittänyt, kun lähes kaikki on uusittu. Tänä keväänä siellä on ravattu mökin ja parvekkeen tarvikkeiden osalta. Ja jokainen remonttia tehnyt tietää, että peräkärryn kanssa siellä saa silloin poiketa useammin. Ostokset on onneksi hoitanut aina isäni, joka on ollut pääseppänä remonteissa.


Ei niin vaikea arvata, että minun kurvaamiset liittyvät enemmän sinne taimiosaston puolelle. Onneksi on tila-auto. Se peräkärry olisi kyllä sillä taimimäärällä ollut enemmän paikallaan. Suurin osa kasveista päätyi parvekkeelle, mutta myös kasvimaa kaipasi täydennystä. Taimimyyjä muuten osasi kertoa, että kesäkukkien menekki on ollut erityisen suurta huonojen kelien takia. Kuka olisi arvannut?

Teen K-Raudan kanssa yhteistyötä oman työni puolesta. Ja näitä kuvia on kiva esitellä silloin myös blogin puolella.
 

Tämä ihana sitruunankeltainen samettikukkaerä oli juuri saapunut. Omista keltaisista esikasvatuksista onnistui vain kolme kappaletta. Tummanoranssi-keltaiset 'Bolerot' itivät hyvin. Tällaiset kerratut hörsöt puuttuivat kokonaan. Ja isolle kasvimaalle näitä uppoaa. Samettikukka on lyömätön karkoittajakasvi. Sen haju on niin paha, että ötökät jättävät myös vieruskasvit rauhaan.


Nyt näitä on pitkät rivit hyötykasvien seassa. Ja harmaalla kelillä kasvimaa on kieltämättä huomattavasti iloisempi katsella nyt.

Postaus tehty yhteistyössä K-Raudan kanssa.
SHARE:
MINIMAL BLOGGER TEMPLATES BY pipdig